torsdag 4 oktober 2012

Torsdagstips - Pimpa din hemmalatte

Jag är mammaledig sedan i början av juni. Den 20 juli föddes Ingrid, min andra dotter. Det här med lattemamma kanske är en kliché. Men jag måste erkänna att det blir en och annan kopp kaffe om dagarna innan jag hämtar den 4-åriga dottern på dagis. Då jag bor i ett samhälle utan Espresso House eller annat "latte-hak" så blir det hemma latte för min del. Ett mer mammapengs-vänligare alternativ! 

För att göra kaffe med mjölk lite roligare kan man ta till några hjälpmedel:

Lattevisp - Jag har det som måste vara marknadens i särklass billigaste lattevisp (mjölkskummare) - en från IKEA - 9 kronor kostar den och den är verkligen bra också! Kan lätt mäta sig med de på marknaden som ligger i 300 kronors-klassen!

Mugg - En liten färgglad take away mugg kan ju vara roligt att skoja till det med! Kanske denna från Clas Ohlsson?!


Tilltugg: Latte och chokladcupcake - svårslagen kombo!

2 kommentarer:

Sockertussen sa...

Vilken underbar ros!
Jag håller med, latte+ cuppis äger ;)
Kram

Astrid Ström sa...

Tack!