torsdag 12 april 2012

Våriga cupcakes

Nu är det väl ändå dax?! Dax för vår och värme på riktigt. Här i Helsingborg skiftar det mellan 2 plusgrader och regn underifrån ena dagen till 11 grader nästa dag. Nu försöker jag locka fram våren med dessa blommiga vårcupcakes. Håll tummarna med mig att de hjälper!



Jag gjorde en födelsedagstårta för nån månad sedan och fick lite dekorationer över som passade bra till dessa cupcakes.





Cupcakesen består av Saftiga vaniljcupcakes, recept från Sockerrus. Ett av mina favoritrecept på vaniljcupcakes.

Frostingen är Whipped Vanilla frosting, från Sweetapolita. Det som är väldigt viktigt med denna frosting är att den måste vara rumstempererad vid servering annars är den hård och "smörig". Jag har använt denna frosting mycket men känner mig nu väldigt sugen på att pröva lite nya vaniljfrostingar. Tar gärna emot tips!

2 kommentarer:

Lisa - Kreativ bakning ♥ sa...

sv: jag har svårt att bestämma mig för vad som är godast, men den är helt klart värd att prova! :)

Åh vilka vackra cupcakes!

Astrid Ström sa...

Tack!