torsdag 10 november 2011

Violet vanilla cupcakes

Vi har precis bytt bank. Det är en sån där sak som jag kan tycka är så himla jobbigt. Det blir så mycket nytt på en gång. Ny internetbank. Nya kort. Nya koder. Automatiska överföringar som ska flyttas. Fonder som ska avslutas. etc. etc. Som tur var har vi en underbar banktjänsteman på den nya banken. Han är som en ängel sänd från himlen. Han tar hand om allt! Han ringer och mailar och fixar. Allt sånt där tråkigt det bara blir gjort. Det är liksom inga problem! Som sagt, helt underbart. I all vardagslogistik är det guld värt. För när har jag tid att åka till en viss bankomat för att aktivera mitt kort? Eller besöka den gamla banken för att avsluta alla konton? För att tacka för allt han gjort hittills och för att förhoppningsvis inspirera till lite ”keep up the good work” känsla så bestämde jag mig för att skicka min sambo till banken med några cupcakes. Kan berätta att de blev väldigt uppskattade!







Det blev vaniljcupcakes med whipped buttercream vanilla frosting. De lila formarna är från Dr. Oetker, säljs på City Gross. Försökte färga frostingen lila (Wilton Violet pastafärg) men för någon anledning blev det mest grått, vet inte riktigt varför. Så jag blandade i lite peach-färg också. Då såg det lite trevligare ut.

Inga kommentarer: