onsdag 27 mars 2013

Påskkakor i Pastell

 
Här kommer lite fler påskkakor. Denna gång är det ingen frihandsmålning utan stenciler från Wilton som fått sköta dekoreringen. Nämligen dessa:
 
De var hyfsat lätta och smidiga att använda. De är ca 6 cm i diameter. Stencilen läggs på kakan, man "spacklar" på ett lager med Royal Icing, som är tjock i konsistensen. Sedan lyfts stencilen bort och voila! Efter ett par gånger fick jag hyfsat in snitsen.


 
Dessa kakor har jag först täckt med Royal Icing och använt en annan färg vid "stencileringen".
Jag använde lila, gult och grönt, som jag tycker är påskens färger!

 
 

 
Här har jag använt stencilen direkt på kakan. För en mindre dos av sockerchock!
Och själva kaksmaken kommer fram lite mer!




1 kommentar:

Suzanne sa...

Jättefina kakor! Härlig påskinspiration=)