lördag 9 mars 2013

Köpetårta och Sjukstuga

Här hemma är det krassligt, som säkert hos många andra av er. Förra veckan var min minsta sjuk och denna vecka har det varit min tur. En dunderförkylning toppad med hög feber. Med andra ord får det bli en paus med all slags bakning tills alla baciller är ute ur huset, vilket jag hoppas är inom några dagar.

När då sambon fyllde år i torsdags fick det bli "köbekauga" (som de säger i Skåne). Jag och tjejerna åkte till Ica Maxi och köpte några tårtbitar för att fira honom.


Det blev en Snövit - ljuvligt fluffig tårta med kolagrädde, kolasås och vaniljkräm på sockerkaksbotten toppad med vit choklad. Jag vet inte om detta är en tårta som mest görs i Skåne? Jag hade i alla fall aldrig sett eller smakat den förrän en kompis pratade sig varm om den. Också blev det en bit Chokladmoussetårta och en Prinsessbakelse. Väldigt fräscha och goda allihop! De köptes på Ica Maxi på Råå. Kan verkligen rekommenderas!

Nu är det vitaminboost och vila som gäller så att vi blir krya här!

Inga kommentarer: