lördag 16 juni 2012

Studiebesök - Agnes Cupcakes

Häromdagen var jag i Köpenhamn och åt lunch med en fd jobbarkompis. Vi åt en väldigt god pizza i en nygjord saluhall Torvehallarna. Det är väl egentligen två saluhallar där den ena är mest fokuserad på mat, ost, grönsaker osv och i den andra finns mer sötsaker. Efter lunchen gick vi in i "söthallen". Där hittade jag Agnes Cupcakes och kände genast min skyldighet som cupcakemakerska att göra lite research! Det var snygg och ren design på stället. Jag tror definitivt de hittat inspiration från Sprinkles i USA!



Det fanns både minicupcakes och normalstora. 4 normalstora cupcakes costade 110 kronor (danska). Jag gissar att det är normalt cupcakepris. Men det var allt aningen snålt att de tog 3 kronor för en påse!

 
Snygga swirls!

Från vänster till höger:

Red Velvet
Dark chocolate Sea Salt
Black & White
Milk Chocolate


Testpanelen (jag och min dotter) tyckte bäst om choklad cupcaken. Red Velvet var också god men lite smaklös frosting. Mjölkchokladcupcaken var alldeles för söt. Black & White hade god muffin men också smaklös frosting.

Överlag helt ok cupcakes och alltid intressant med research!

Inga kommentarer: