onsdag 20 februari 2013

Vaniljcupcakes med hallonfrosting och vit chokladströssel


Jag köpte en cupcakemix på TGR för ett par veckor sedan. Det är en sån där affär som är omöjlig att gå in i utan att köpa något, det finns allt mellan himmel och jord och lite till. För mig blev det, bland annat, alltså en cupcakemix.

 
På lådan stod det att det skulle det bli vanilj- och halloncupcakes. Jag ska erkänna att jag inte hade några särskilt höga förväntningar på resultatet. Jag köpte ju trots allt bakmixen i samma affär där jag köpte ett par älv/fjärilsvingar till min dotter! Men lådan var söt och alltid kul att testa, eller hur!
 

Första besvikelsen kom när jag blandat frostingen (påse med mix + smör + cream cheese). Det blev väldigt lite frosting. Trots att jag använde Wilton tip 2D som är en stängd stjärna och där det kommer ut väldigt lite frosting, så räckte det inte till alla, och då snålade jag verkligen med frostingen.


Cupcakesen blev ju väldigt söta att titta på men smaken var det inte så mýcket med. Ingen vaniljsmak här inte. Frostingen smakade hallon, men med en konstgjord bismak!

Slutresultat i det här fallet blev 1-0 till att baka från scratch istället för att köpa färdig mix på TGR!

 Här har min dotter pimpat med sugarpasteblommor.


Dagens huvudperson, minstingen i familjen, som idag blev 7 månader gammal! Hon skulle ju självklart också vara med på ett hörn i baktemat!
 
Storasyster har infört lite av en tradition att syrran ska firas med något slags bakverk vid varje månadsfirande och jag är ju inte svår att övertala när det gäller att baka! Så...to be continued...

Inga kommentarer: